Syddansk Universitet (SDU)
Digital relancering af Syddansk Universitet
900.000 sideelementer. 113.000 sider. Da Syddansk Universitet valgte at migrere til en ny visuel identitet, skulle indholdet følge med. Vi startede en konverteringsproces, der hjalp universitet til en stærkere profil med færre sider – nu i mobiloptimeret format. Se for dig selv på SDU.dk.
Udfordring
Syddansk Universitet (SDU) har fem fakulteter med over 32.000 studerende, heraf næsten 20 % fra udlandet. Over 4.000 ansatte er derudover fordelt på hovedcampus i Odense samt regionale campusser i Slagelse, Kolding, Esbjerg og Sønderborg.
Med omkring 115 uddannelser inden for humaniora, samfundsvidenskab, naturvidenskab, sundhedsvidenskab og ingeniørvidenskab, sørger SDU for at tilbyde en lang række muligheder og er på den måde med til at bidrage med udvikling og vækst i samfundet.
Men før konverteringen til Cabanas løsning var SDU også ejer af Danmarks største Sitecore-løsning med over 900.000 sideelementer og 113.000 sider. Da de stod klar til at styrke deres visuelle identitet, var vi klar til at hjælpe med den store konvertering.
Syddansk Universitet ville både opgradere deres visuelle identitet - og Sitecore-platform. Da den gamle løsning kørte på en ældre version, var det oplagt at tage stilling til indholdet.
Men hvordan skulle man håndtere det nuværende indhold? Hvad var fortsat relevant?
Det krævede en gennemgående analyse for at sikre, at kun det rigtige indhold blev konverteret.
Løsning
Det var tid til en omfattende oprydning. Men forudsætningen var også, at alt indhold blev verificeret og vurderet, inden det blev overført til den nye løsning. Sider og elementer, der ikke blev brugt mere, skulle frasorteres.
Derfor udviklede vi en funktion, der gav redaktørerne et statistisk overblik over siderne, så de lettere kunne tage stilling til om den enkelte side skulle migreres med. De blev flyttet til det nye site med Cabanas eget konverteringsprogram, Sitecore Converter, hvor man netop kan udvælge særskilte indholdselementer fra én løsning til en anden.
Resultat
Resultatet blev et skarpt website med næsten 500.000 færre indholdselementer. Det blev mobiloptimeret, relevant og målrettet i sin kommunikation.
Det styrkede Syddansk Universitets fortælling som vidensformidler - og det inviterer indenfor i et spændende designunivers, både for nuværende og kommende studerende.
Kontakt os
Thomas Vorgaard
+45 4081 9594
tvo@cabana.dk