Dansk Fjernvarme
Dansk Fjernvarme fik det moderne CMS, organisationen ønskede sig
Dansk Fjernvarme har fået et up-to-date, brugervenligt CMS, som har gjort det nemmere for administratorerne at uddelegere arbejdet med hjemmesiden. Brancheorganisationens nye hjemmeside afspejler dens grønne identitet og imødekommer webredaktionelle behov for vidensdeling.
Udfordring
Dansk Fjernvarme ønskede et nyt CMS, der var mere brugervenligt og lettere at gå til end deres gamle hjemmesideløsning. Systemet skulle være mere fleksibelt i forhold til opbygning af sider og artikler. Kort sagt søgte Dansk Fjernvarme et mere moderne system, end hvad deres tidligere løsning havde været.
Det skulle være muligt for organisationens redaktører at opbygge en ny hjemmeside, som afspejlede Dansk Fjernvarmes identitet som moderne brancheorganisation. Som Fjernvarmeselskabernes brancheorganisation varetager Dansk Fjernvarme sine medlemmers interesser med udgangspunkt i miljøhensyn, energieffektivitet og forsyningssikkerhed. På organisationen nye hjemmeside skulle organisationen derfor kunne præsentere ny relevant viden for sine medlemmer og andre interessenter på en nem og overskuelig måde.
Løsning
Udgangspunktet var vores abonnementsbaserede CMS-løsning til offentlige organisationer, PublicPlatform. Hjemmesideløsningen, som er bygget på Umbraco CMS, var allerede bygget og havde en række standard skabeloner og byggeklodser, som blot skulle sammensættes på en fyldestgørende måde, der bedst muligt dækkede Dansk Fjernvarmes behov.
Det som PublicPlatform ikke allerede indeholdte, fik vores udviklere sammen med Dansk Fjernvarmes dygtige projektteam skabt, så organisationens nye hjemmeside kunne stå skarpt til lancering. Vi udviklede bl.a. hele tre nye byggeklodser – komponenter, som vi kalder dem – som i dag er til gavn for andre brugere af CMS’et, heriblandt Videncenter for Diabetes og Transportministeriet.
Den ene komponent kalder vi 'Organisationtræ' – Dansk Fjernvarme ønskede nemlig en alternativ måde at vise sin organisationsstruktur på. Løsningen blev en automatisk generet visning, som opdeler organisationen i brugerdefinerede kategorier – sekretariatets teams og afdelinger. Se organisationsvisningen her.
Dansk Fjernvarme ønskede en integration til medlemssystemet Membercare, som nu er på listen over de mange integrationer, vi kan tilbyde til alle brugere af PublicPlatform. Listen tæller desuden integration til Emply, HR Manager, Borger.dk m.fl.
Dansk Fjernvarmes identitet som moderne brancheorganisation skulle afspejles på en ny hjemmeside, og det krævede også en designmæssig opdatering af PublicPlatforms ’Eventside’, som organisationen skulle benytte til de mange kurser og arrangementer, der løbende udbydes. Det eksisterende standardlayout af eventsiden fik derfor en overhaling med nye funktionelle muligheder som bl.a. direkte tilmelding.
Resultat
Dansk Fjernvarme har fået et nyt brugervenligt og fleksibelt up-to-date CMS, som har gjort det nemmere for administratorerne at uddelegere arbejde med hjemmesiden. Bl.a. på grund af platformens omfattende værktøj til brugerrettighedsstyring. Derudover har organisationen fået en abonnementsbaseret løsning, som har styrket kontrollen med udgifter til hjemmesiden:
”Vi kan godt lide, at det er abonnementsbaseret. Så vi på den måde har fuldstændig kontrol med vores udgifter til hjemmesiden. Jeg vil klart anbefale Cabana og løsningen til andre, fordi systemet er let at gå til med masser af frihed, og man med abonnementsløsningen har bedre styr på sin økonomi end normalt i denslags projekter,” siger Mikkel Lysgaard, kommunikationskonsulent i Dansk Fjernvarme.
Dansk Fjernvarmes hjemmeside afspejler organisationens grønne identitet og imødekommer brugernes webredaktionelle behov for vidensdeling og kommunikation omkring organisationen og dens arrangementer. Gå på opdagelse i brancheorganisationens nye flotte hjemmeside på danskfjernvarme.dk.
Kontakt os
Thomas Vorgaard
+45 4081 9594
tvo@cabana.dk